شرکت عایق پوشش شیمی زاگرس ایرانیان
 (آلپ ایران)

بهترین راه حل برای حفاظت طولانی مدت ازعلمک های گاز و اتصالات جانبی

این مقاله توصیه هایی را در مورد بهترین روش محافظت از علمک های گاز طبیعی و اتصالات جانبی آنها در برابر خوردگی و آسیب فیزیکی ارائه می دهد.

علمک های گاز ، اتصالات انتقالی حیاتی بین لوله کشی گاز طبیعی مدفون و اتصالات بالای زمین هستند که امکان دسترسی به گاز جریان یافته از طریق سیستم خط لوله را فراهم می کنند. هنگامی که علمک گاز طبیعی از زمین خارج می شود، اتصالات خط لوله با قطر کوچک که از خط لوله اصلی می آید، گاز را به کنتور مشتری می رساند.  این اتصالات نیز مانند خط لوله نیاز به حفاظت در برابر خوردگی دارند.

 

بازرسی و سرویس سیستم های پوشش خطوط لوله
شرکت های تاسیسات گاز استانداردهایی را برای سیستم های پوشش خارجی کاربردی در پروژه برای خطوط لوله فولادی حفظ می کنند. این استانداردها معمولاً به بررسی صلاحیت، کاربرد، بازرسی، آزمایش، جابجایی و ذخیره سازی مواد مورد نیاز برای پوشش های اعمال شده خارجی برای لوله های فولادی در پروژه یا کارخانه می پردازند. این امر در مورد شرایط مدفون یا زیر آب در سیستم های خط لوله گاز طبیعی، نفت و آب اعمال می شود.

 

 

 

 

 

علمک ها، خطوط لوله و اتصالات اولیه اجزای استاندارد در شبکه توزیع گاز هستند. این قطعات به چند دلیل نیاز به بازرسی و سرویس دوره ای دارند. این دلایل شامل خراب شدن دیواره‌های خط لوله و اتصالات است و می‌تواند به جایگزینی برای رسیدگی به خوردگی  خط لوله نیاز داشته باشد.

 

سیستم های پوشش برای علمک ها


قطر علمک های گاز طبیعی معمولاً بین ½ تا 4 اینچ است. با استفاده از یکی از سیستم های پوششی نواری زیر می توان از این علمک ها در برابر خوردگی محافظت کرد:

 

* پترولاتوم / نوارهای مومی
* نوارهای های محافظ بیرونی 
* نوارهای الاستومری

 

 

 

 

 

انتخاب صحیح اینکه کدام یک از این سیستم ها به بهترین وجه مناسب ، بر اساس عوامل متعددی از جمله شرایط محیطی، میزان دسترسی مورد نیاز به علمک و بودجه موجود است. در زیر خلاصه‌ای از هر یک از سیستم‌های پیشنهادی ارائه شده است.

پترولاتوم و نوارهای مومی
این نوارها مانند سیستم های نوار های عایق و  پوشش های رنگی عاری از ترکیبات آلی فرار هستند، همچنین مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش هستند،  به صورت سرد اعمال می شوند  و سیستم های خود سخت شونده هستند. نوارهای مومی برای محافظت از لوله ها و سازه های فلزی در برابر آسیب ناشی از خوردگی طراحی شده اند. این نوارها را می توان در شرایط کاری خشک یا مرطوب استفاده کرد. سیستم‌های نوار مومی سطح لوله را محصور می‌کنند تا از آن محافظت کنند و امکان بازرسی آسان از بستر و بازسازی پوشش را فراهم می‌کنند. سیستم نوار با پرایمر استفاده می شود که  رطوبت را از بین می برد. برای افزایش مقاومت در برابر سایش، استفاده از پوشش بیرونی فایبرگلاس در برابر رطوبت، لایه ای سخت و مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش را برای محافظت بیشتر تشکیل می دهد.


نوارهای های محافظ لایه رویین
مانند سیستم های نوار چسب  یک ترکیب فایبرگلاس مشبک است که حفاظت مکانیکی را برای سایر پوشش‌های محافظ ایجاد می‌کند. این روکش‌های  محافظ که با رطوبت فعال می‌شوند، محافظت بیشتری از خط لوله و سایر سطوح در برابر قرار گرفتن در معرض سایش، تنش خاک، یخ زدگی و آسیب‌های مکانیکی پایین‌تر ارائه می‌دهند. 


نوارهای الاستومری
این سیستم ها  پوشش‌هایی با کاربرد سرد هستند که برای محافظت در برابر خوردگی و الکترولیز روی لایه‌های فلزی طراحی شده‌اند. این پوشش ها در شرایط مختلف خاک مناسب هستند. برخی از نوارهای الاستومری دارای پرایمر یکپارچه هستند. پرایمر در چسب قرار دارد و هنگامی که دمای کاربردی بالای 40 درجه فارنهایت است، این سیستم پوشش را بدون پرایمر عاری از ترکیبات آلی فرار می کند.

۵
از ۵
۱۱ مشارکت کننده

نوشته های اخیر

دسته بندی ها